Produkty
GURU

02

Guru Audio Q10
Pierwotnie zaprojektowane do zastosowań profesjonalnych, kolumny Q10 stworzono z myślą o realistycznym odwzorowaniu całego wydarzenia akustycznego, wliczając w to precyzję barwy, czasu i przestrzeni. Osiągnięcie tego efektu wymaga dużych ilości obiektywizmu ? dodana barwa, nawet gdy atrakcyjna, zniekształca prawdę.

Galeria

Dane techniczne

  • Odpowiedź częstotliwościowa w typowym pomieszczeniu: 30Hz-30kHz
  • Skuteczność: 87dB (2.83V/1m)
  • Impedancja nominalna: 5? (min 4?)
  • Rodzaj zwrotnicy: pasywna
  • Częstotliwość podziału zwrotnicy: 2-7kHz (?niepodręcznikowa?)
  • Rekomendowana amplifikacja: 5W-150W
  • Rodzaj obudowy: rezonator Helmholtza
  • Materiał obudowy: MDF/aluminium
  • Głośniki: 1×20.5mm (0.8?); 1x102mm (4?)
  • Idealna odległość odsłuchowa: 1-4m
  • Wymiary/waga: 300x252x232mm/6kg
  • Umiejscowienie: bezpośrednio przy ścianie (0-5cm od ściany), 60cm powyżej podłogi

Opis

Pierwotnie zaprojektowany do zastosowań profesjonalnych, celem Q10 było stworzenie kolumny, który uchwyci, a raczej odtworzy całe wydarzenie rozgrywające się na nagraniu muzycznym (lub innym źródle dźwięku), z dokładnością czasową i przestrzenną. Osiągnięcie tego celu nie polega na dodaniu wielu subiektywnie „pozytywnych rzeczy” – kolor to kolor, nawet jeśli jest ładny, a my nie chcemy dodawać kolorów.

Głośnik niskotonowy QM10 pomaga wytworzyć solidny bas aż do 30 Hz, a kluczowym czynnikiem jest długi i liniowy skok, a jeszcze bardziej niesamowity współczynnik ciśnienia, przewyższający ponad trzykrotnie wartość typowego głośnika 15?.

Wybór membrany ma zasadnicze znaczenie zarówno dla jakości tonów średnich, jak i dla bocznej integracji między przetwornikami. Membrana z włókien mineralnych zastosowana w głośniku Guru B59mf zapewnia doskonale kontrolowane zachowanie w całym zakresie pracy, a ponadto stanowi istotną część kompensacji systemu stereo powyżej nominalnego zakresu pracy.

Odtwarzanie dźwięku z dokładnością dynamiczną w czasie i przestrzeni polega na dostosowaniu się do właściwości pomieszczenia odsłuchowego oraz kompensowaniu systemu stereofonicznego – wszystko to w odniesieniu do naszych właściwości słuchowych. Innymi słowy – pozwala to na uwolnienie naturalnych barw muzycznych nagrania.